Lente 2 lentes jong

Voor alle plaatjes van je paard!
Plaats reactie
Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Lente 2 lentes jong

Bericht door Dutchstar » 25-05-2014 16:14

Lente is 21 mei 2 jaar geworden! Terug kijkend of afgelopen jaar, het jaar waarin ze lange tijd ziek is geweest en niemand wist precies wat ze had, gaat het eindelijk sinds een tijde de goede kant op met haar. Ze is haar groei achterstand door alle problemen flink aan het inhalen, glimt als een spiegeltje en is happy! Haar beentje waar ik zo bezorgd om was is ook weer helemaal recht zoals het hoort.
We zijn er nu ook achter wat de oorzaak is geweest. Sinds we van voer zijn veranderd ging het hard bergopwaarts met haar maar toen wisten we nog niet eens waarom precies. Later kreeg ik te horen dat het voer dat we voerden door iemand naar een lab was gestuurd om te testen. Bleek dat de ijzer waarden 10x hoger was dan normaal. Helemaal niet goed voor paarden en zeker niet voor jonge groeiende paarden. Lente had (achteraf gekeken) alle symptomen.

Gisteren heb ik haar voor het eerst echt gewassen en de dode droge punten van haar manen geknipt zodat het lekker verder kan groeien en ook niet meer zo makkelijk in de knoop raakt!
klik op foto's om te vergroten:

Ze ziet er een beetje slungelig uit met haar lange dunne nek ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor
Afbeelding
Na
Afbeelding
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

silly
Site Admin
Berichten: 3811
Lid geworden op: 06-07-2011 14:07

Bericht door silly » 26-05-2014 00:49

:D
die is echt opgeknapt.
wat een glimworm :blush:
een knap paardjeo, je schat haar ouder (volwassener )
blij dat ze nu in orde is !
** dances with WOLVES **
- malle ekster -

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 26-05-2014 02:40

Als ik sommige flinke 2 jarigen zie, ben ik blij dat te horen! :)
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

yildiz
Berichten: 2072
Lid geworden op: 06-07-2011 18:36

Bericht door yildiz » 26-05-2014 09:58

Ze is prachtig Peggy! Manen korter is idd stukken beter, maakt haar hals voller.
Ook goed te horen dat haar beentje weer goed is gekomen. Dat dat van t voer kwam is toch wel heel bizar... mag dat voer dan eigenlijk nog wel verkocht worden?
Wat zijn strakjes eigenlijk je plannen met haar? Western dressage? :D
Smile! Riding is fun!

sonita
Berichten: 1929
Lid geworden op: 13-07-2011 20:45

Bericht door sonita » 28-05-2014 20:04

Wat een goed nieuws!:cheer: :cheer: :cheer:
Ze ziet er goed en normaal uit voor een 2 jarige, Chick is nu ook nog erg slungelig als 3 jarige.
Jeetje wat heftig van dat voer zeg :|
Screams lawsuit :mrgreen:
Die lichte plukken onderaan haar manen had ze toch al als veulen?
Geknipt ziet er idd mooier uit.
Ik ben echt blij dat alles weer goed is met haar.
En ik ben ook wel nieuwsgierig wat je plannen met haar zijn.

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 30-05-2014 22:53

Die lichte plukken had ze al een beetje als veulen maar dat werd alleen maar erger en droger en raakte daardoor snel in de knoop. Ze heeft echt van dat zijdeachtige haar. Ik hoop dat het blijft groeien nu en voller blijft.

Mijn plannen met haar is net als de rest een all around paard, en verder zien we wel waar haar talenten liggen. Natuurlijk moet ze ook aan het western dressage gaan geloven ;) alhoewel ik niet weet of ik tegen die tijd nog zin heb in wedstrijden, want heb ik nu al vaak niet zo veel zin meer in. Lekker thuis oefenen en uitrijden wordt steeds aantrekkelijker voor mij. Ach, maar dat kan na een paar weken pauze ook wel weer over zijn. We zien wel.
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

Plaats reactie