takoda weg

Voor alles wat je met ons wilt delen.
Plaats reactie
Promisse
Berichten: 188
Lid geworden op: 31-10-2012 21:44

takoda weg

Bericht door Promisse » 18-01-2013 14:23

Heb net de eigenaren van 'mijn' dressuurpaard gesproken. Ze willen dat ik de kosten van de stalling overneem en dat hij dan voor altijd bij mij mag blijven. Maar dat kan ik alleen als ik Takoda niet heb. Ik heb zelf geen geld. Mijn vader betaalt haar stalling. Maar die gaat echt geen 2 paarden onderhouden. Dus moet ik kiezen......
Vreselijk.
Ik voel dat ik Dreijca echt niet weg kan doen. En Takoda bijna ook niet. Maar wel iets makkelijker. Omdat ik met haar alleen maar buitenritjes kan doen, tegenover een dressuurpaard kunnen trainen, waar ik overigens ook veel buiten mee rij.
Maar het is hoe dan ook afschuwelijk. Te moeten kiezen tussen twee paarden. En als ik Takoda niet kwijt kan, stel dat ze niet naar de slager moet, dan moet Dreijca dus weg. En dat is ook verschrikkelijk.
Pffff
Ik zit te denken, er zullen toch mensen zijn die het prima vinden om alleen buiten te rijden. Je kan alles met haar doen buiten, op, over, onder langs alles heen. Ik heb haar zelfs buiten gereden met alleen maar een touw om haar hals, in galop en alles. En dat voor een drie jarige. Dat zal toch best iemand graag willen kunnen doen?
Natuurlijk heeft ze spat en is ze zuur.....
Maar niet iedereen vind dat erg, dat heb ik hier wel gemerkt. En wie weet is ze bij een ander anders. Dat kan ook nog zomaar zijn....
Willen jullie alsjeblieft met me meedenken en praten?

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 18-01-2013 15:00

Ten eerste vind ik dat je het Takoda verschuldigd bent om eerst foto's van de spat te laten maken. Dan weet je meer of ze misschien recreatief gereden kan worden of niet. Dat helpt ook met het vinden van een nieuw baasje. Die zal er vast wel zijn ergens!
Nogmaals, ik had haar zo genomen!
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

sonita
Berichten: 1929
Lid geworden op: 13-07-2011 20:45

Bericht door sonita » 18-01-2013 15:10

Ik zou eerst de foto's afwachten voor je een besluit neemt. ;)
Dan weet je beter hoe de situatie van Takoda is, en gaat worden.
Het zal echt niet makkelijk worden een andere baas voor haar te zoeken :roll:

Promisse
Berichten: 188
Lid geworden op: 31-10-2012 21:44

Bericht door Promisse » 18-01-2013 15:16

Ja tuurlijk, de foto's worden woensdag gemaakt. Sowieso.

silly
Site Admin
Berichten: 3811
Lid geworden op: 06-07-2011 14:07

Bericht door silly » 19-01-2013 00:03

eerst de uitslag ff afwachten.
maar hoe je het ook draait, het is moeilijk..
was je maar rijk, en niet zo knap ;)
** dances with WOLVES **
- malle ekster -

Promisse
Berichten: 188
Lid geworden op: 31-10-2012 21:44

Bericht door Promisse » 19-01-2013 00:13

ja verdorie, dat zit ik ook steeds te denken. Altijd maar weer dat stomme geld. Maar goed, als de foto's heel slecht zijn dan maakt het geld misschien ook niet uit.
Het is heel raar om nu naar haar te kijken en me te bedenken dat ze hoe dan ook waarschijnlijk over niet al te lange tijd niet meer van mij zal zijn. Echt heel raar en naar. Wie had dat ooit gedacht.....
Ik voel me er ook knap slecht bij. Ik zou voor altijd haar maatje zijn. Wij zouden samen de wereld in. En nu moet ze plaats maken. Dat is niet recht te praten. Dat voelt echt vet slecht.
Het was ook zo'n leuke combi: maffe leuke dingen met haar doen en serieus aan de bak met Dreijca. Die overigens maar 3 hooguit 4 keer in de week in de bak traint hoor. Ik ben nogal voor afwisseling.

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 19-01-2013 18:28

Ben heel benieuwd naar de uitkomst woensdag. Sterkte en houd ons op de hoogte.
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

Promisse
Berichten: 188
Lid geworden op: 31-10-2012 21:44

Bericht door Promisse » 19-01-2013 18:41

Dank je.
Ik zit er natuurlijk de hele dag over na te denken. Misschien weet ik een weitje waar ze zolang in kan om me wat meer tijd te geven een ander baasje te zoeken, mochten de foto's meevallen.

Promisse
Berichten: 188
Lid geworden op: 31-10-2012 21:44

Bericht door Promisse » 22-01-2013 06:37

Even een hele rottige vraag; in mijn hoofd ga ik natuurlijk alle senarios af en 1 er van is dat ze verdoving krijgt om foto's te kunnen maken ( moest vorige keer ook maar ik probeer het te voorkomen ) en dat de uitslag zodanig is dat het einde verhaal is. Wat dan? Vraag ik dan of ze meteen een spuit er overheen willen geven omdat ze toch al half weg is? Neem ik haar mee naar huis omdat er nog iets te verzinnen valt? Vergeet ik nog iets of is er iets waar ik aan denken moet wat ik nu mis?
En wat als de foto's zonder verdoving gedaan zijn? Neem ik haar dan eerst mee naar huis?
Pfff, geen leuke dingen om overna te denken maar ik kan het beter nu doen dan straks als het allemaal in een paar minuten moet.

sonita
Berichten: 1929
Lid geworden op: 13-07-2011 20:45

Bericht door sonita » 22-01-2013 08:09

Begrijpelijk.
Ik kan je alleen vertellen wat ik zou doen. ;)
Als het allemaal slecht is, niet meer mee nemen.
Het is een lijdensweg, en emotioneel , ook voor Takoda, te zwaar.
Ze weten het!
En waarom uitstellen, alleen omdat je niet zo snel een beslissing kan maken?
Ik heb die beslissing altijd heel snel gemaakt, zowel met hond, kat, als paard, en ben daar heel blij om.
Een dier kan niks met een baasje met zo veel verdriet en schuldgevoel, dat wil ik ze besparen.
Dat vind ik ook mijn taak.
Gelukkig mogen wij die beslissing nemen, maar dat maakt het niet makkelijk natuurlijk.
Maar overleg allereerst heel erg goed met de DA wat de situatie is, en de prognose voor de toekomst.
Vaak moet je flink doorvragen, ik vraag altijd de harde feiten.
Ik wens je alvast veel sterkte, en wijsheid. :gut:

Plaats reactie