De strijd tussen dressuurruiters en westernruiters op stal

Voor alles wat je met ons wilt delen.
essiedepessie
Berichten: 555
Lid geworden op: 06-07-2011 21:03

De strijd tussen dressuurruiters en westernruiters op stal

Bericht door essiedepessie » 19-03-2012 17:50

Omdat er dit weekend weer een ordinaire ruzie ontstond, heb ik er een blogje aan gewaagd.

http://wennekersreining.blogspot.com/

nu maar hopen dat de prikkers goed kunnen lezen.
Anything less then I love you is lying, Morris 2007-2010

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 19-03-2012 18:19

Kunnen mensen ook op die blog reageren?

Leuk geschreven met goede uitleg! Maar een paar dingetjes. Ook dressuur ruiters horen hun paarden te leren op eigen benen te lopen en niet aan de bakrand te gaan hangen. Maar goed dat is een ander verhaal om dat in de oren van een dressuur ruiter te gaan knopen ;)
De meeste dressuurruiters zijn ook echt 'stuck ups' zoals ze dat hier zeggen (they have something stuck up their ass and in their throat :mrgreen: )

Eigenlijk lijkt reining gewoon erg veel op dressuur alleen met hele andere doeleinden in de showring. Voor mij heb ik HET gevonden.....en ja ik ga jullie weer vervelen met die kreet...Western Dressage....het beste en leukste uit beiden werelden (naar mijn mening). Daar horen voor mij bijv de spins bij maar ook een piroutte.

Haha, ik ben benieuwd wat dat gaat worden. Ik ben bang dat ik me een vreemde eend ga voelen op de dressuur wedstrijd de 31ste. Het is namelijk een gewone dressuur wedstrijd met voor het eerst ook een Western Dressage klasse. Ieder reining paard zou hier aan mee kunnen doen en het ook nog goed doen!
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

essiedepessie
Berichten: 555
Lid geworden op: 06-07-2011 21:03

Bericht door essiedepessie » 19-03-2012 18:26

ik weet wel hoe het werkt in de dressuur hoor ;) lang genoeg gedaan.

en ik weet ook de regels van de bak, dat schijnen deze lichtende voorbeelden ook niet te weten. Dat linksom voorrang heeft, en dat de snellere gang voorrang heeft. etc.

ik hou van reining.. met heel mijn hart, maar ik doe veel western dressage tussendoor :) omdat ik het belangrijk vind dat ze soepel is.
Anything less then I love you is lying, Morris 2007-2010

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 19-03-2012 18:35

Ik zei ook niet dat jij dat niet weet. Maar blijkbaar weten zij dat niet ;)
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

Kippie
Berichten: 580
Lid geworden op: 22-07-2011 22:15

Bericht door Kippie » 19-03-2012 18:37

mooi geschreven, ben benieuwd naar de reacties.

Zijn de engelse ruiters in de meerderheid op je stal?
Ik was op mijn vorige stal de enigste westernruiter, was dan wel een hele kleine pensionstal, maar miste wel het kunnen kletsen over het westernrijden met de andere. Heb nooit gemerkt dat er over me gekletst werd ofzo, of ze moeten het achter mijn rug om hebben gedaan, hahahaa.
Maar wat is het heerlijk om nu op een stal te staan met alleen maar westernrijders :cheer:
Ik lijd aan CHAOS, Can't Have Anyone Over Syndrome

sonita
Berichten: 1929
Lid geworden op: 13-07-2011 20:45

Bericht door sonita » 19-03-2012 20:24

Leuk stukje!
Hoe herkenbaar!
Ik heb jaaren geleden een paard op wennekers gereden.
Toen was er nog maar 1 binen en 1 buitenbak ;)
Toen waren de westernruiters nog op 2 handen te tellen.
We reden dus met z'n allen hutje- mutje in dat kleine bakje
Na een tijdje was het de dames op gevallen dat ik andes reed dan die andere cowboys.
Dan kom je aan de praat, etc.
Ik had 's morgens een heel gezellig dressuurklubje, met 1 quarter ertussen :mrgreen:
Het waren wel de fanatieke /echte ruiters waar ik mee reed.
De overige westernruiters begrepen er een z*k van :bye: .
Heb op nog een grote stal getstaan en ging eigenlijk het leukste om met de betere dressuurprikkers.
We hebben ook wel eens paarden gewisseld, hilarisch!
Op grote, en kleine stallen, heb je toch vaak gedoe.
Zelfs de westernruiters onderling, op wennekers hadden al meerdere klubjes gevormd :roll:
Mij boeit het alleen maar of je fair met je paard bent, boeit mij niks wat voor lap leer erop ligt, of met welk broekje/jeans je rijd.
En ik heb me, te, vaak van vele westernruiters gedistancieerd, omdat ik het rukkers en prikkers vond. :roll:

essiedepessie
Berichten: 555
Lid geworden op: 06-07-2011 21:03

Bericht door essiedepessie » 19-03-2012 20:33

het kan me niet schelen hoe men rijdt, al gaan ze er ondersteboven op zitten, maar je ragt gewoon niet door andere mensen heen ;) en daar is hij voor geschreven.
Anything less then I love you is lying, Morris 2007-2010

sonita
Berichten: 1929
Lid geworden op: 13-07-2011 20:45

Bericht door sonita » 19-03-2012 20:49

Er gewoon terug doorheen raggen ;)
Of een stop op hun volte :mrgreen:
Ik begrijp niet dat die lui in die bak gaan rijden.
Of je gaat gewoon, ga je lekkerrrr!!!! bleren
Of; stuur kwijt??? :mrgreen:
Of western- bak regels ophangen??
Fijn zo'n grote stal :bonk:

yildiz
Berichten: 2072
Lid geworden op: 06-07-2011 18:36

Bericht door yildiz » 19-03-2012 20:54

Fijne tekst Essie! Hopelijk kweekt het wat begrip en een fijnere onderlinge sfeer.
Ben de enige (as usual) op mijn stal, maar waar ik de afgelopen jaren heb gestaan, kan alleen maar zeggen dat stalgenoten juist heel geinteresseerd waren. Waar ik nu sta willen enkele zelfs naar wedstrijd om zich erin te verdiepen (en 1 ijsco overweegt zelfs zich een keer in te schrijven voor een trailshow :mrgreen: ).
Smile! Riding is fun!

essiedepessie
Berichten: 555
Lid geworden op: 06-07-2011 21:03

Bericht door essiedepessie » 19-03-2012 21:04

sonita schreef:Er gewoon terug doorheen raggen ;)
Of een stop op hun volte :mrgreen:
Ik begrijp niet dat die lui in die bak gaan rijden.
Of je gaat gewoon, ga je lekkerrrr!!!! bleren
Of; stuur kwijt??? :mrgreen:
Of western- bak regels ophangen??
Fijn zo'n grote stal :bonk:
Ja sommige doen dat dus, en wat er dan gebeurd is dat je ruzie krijgt.

maar als de dressuurruiters zich iets meer in onze oefeningen verdiepen dan begrijpen ze ook waar je mee bezig bent.

ze snappen het fenomeen cirkels ook gewoone cht niet....

westernbakregels ophangen mogen we niet, vanwege het veiligheidscertificaat van de kut knhs....
Anything less then I love you is lying, Morris 2007-2010

Plaats reactie