Papieren/registratie vraagje

Alles omtrent fokkerij en dracht, vind je hier!
Plaats reactie
Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Papieren/registratie vraagje

Bericht door Dutchstar » 19-10-2012 05:31

Nou, ik zal het eens proberen uit te leggen....het gaat om June's papieren en de registratie van Lente.
Wij hebben June al een tijdje in ons bezit en eigenlijk zijn we heel dom geweest en eerst June laten dekken en daarna pas June op onze naam laten zetten (achterkant van papier was al getekend door vorige eigenaar, moesten alleen een datum zetten en opsturen). Dat hebben we dus begin dit jaar laten doen (februari 2012 en dat staat ook op Junes papier) en June is in Juni 2011 gedekt.
Nu moeten de registratie papieren van Lente opgestuurd worden samen met het dekkings formulier van de hengst/fokker (want dat is dus ook nog niet gedaan).
Als het dekkings formulier op onze naam staat (wat dus betekend dat we June hebben laten dekken terwijl ze officieel nog niet van ons was) gaat het papier van Lente dan naar de vorige eigenaar van June of komt het naar ons?
Erg ingewikkeld op deze manier en nogal erg laks geweest (terwijl ik normaal heel precies ben met papier gedoe :roll: ).
Iemand tips, aan of opmerkingen? Ik wil namelijk liever niet dat het papier van Lente naar de vorige eigenaar gaat (of familie van, want die man zelf is inmiddels overleden...maakt het allemaal nog moeilijker....want wat als die mensen Lente's papieren niet naar ons over willen schrijven als ze op hun naam staat!).

Ik zelf had in gedachten een brief bij de papieren te stoppen dat June al bij ons was toen we haar lieten dekken, alleen nog niet officieel op onze naam stond. Of is het beter te zeggen dat we June drachtig gekocht hebben en we de dekpapieren er oningevuld bij hebben gekregen en ze daarom op onze naam staan.

Kijk....daarom ben ik geen echte fokker.....had allang in gedachten dat Lente nergens heen ging en papieren werden hierdoor minder belangrijk, maar niet onbelangrijk, want wil ze toch graag erbij hebben in case ik toch ooit op een breedshow wil starten.
*zucht*
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

sontana
Berichten: 760
Lid geworden op: 30-07-2012 23:51

Bericht door sontana » 19-10-2012 08:48

Kan je niet bellen . Het verhaal uitleggen . Horen wat hun daarop te zeggen hebben . Ze zullen dit wel vaker hebben mee gemaakt. En weten ook wel wat te doen. Succes.

sonita
Berichten: 1929
Lid geworden op: 13-07-2011 20:45

Bericht door sonita » 19-10-2012 09:16

Het veulenpapier, Lente's registratie, word gewoon naar jullie gestuurd, jullie zijn de huidige eigenaar van June.
Weer een lesje geleerd, altijd meteen paard op je naam zetten ;)
Wel effe snel doen, hoe ouder het veulen, geloof ik, dat registreren duurder word.
Maar ze hebben al weer zoveel veranderd.
Het lullige word dus nu wel, dat de vorige eigenaar van June als breeder van Lente, op haar papier komt.
Omdat die ten tijde van de dekking officieel June's eigenaar was :|
Daar zou ik dus gek van worden.
Maar je kunt altijd effe the office bellen en vragen of jullie er als breeder op kunnen komen, als je niet vraagt.....
Wij hebben al zo veel geharrewar met papieren gehad, en het is altijd zeer bekwaam en keurig opgelost :cheer:
Check je ook even hoe het zit met de foto's van Lente?
Op de site staat alles.
Midnight heeft een nieuw registratie papier gekregen, en daar staat op de achterkant een foto van hem, en die heb ik hun niet gegeven, wellicht de oude eigenaar wel....

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 19-10-2012 14:47

En wat als het fokkers papier op onze naam staat, zal dan de vorige eigenaar nog steeds als fokker op papier staan?
Hoe doen mensen dat die een merrie leasen (dus niet op hun naam staat) om mee te fokken. Heb ik ook al vaker gehoord.
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 19-10-2012 14:52

Wat foto's betreft is me bekend. APHA heeft altijd al foto's op het papier gehad. Ben niet anders gewend. Heb maar 1 quarter (Sunny) en vind het zelfs raar dat er geen foto op staat ;)

Eigenaar hengst heeft laatste foto's van Lente gezien en zegt dat ze een smutty buckskin is ;)
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

Paola
Berichten: 1392
Lid geworden op: 09-07-2011 23:53

Bericht door Paola » 19-10-2012 16:33

Daar heeft ie vast gelijk in :)..

Bandit stond nog op naam van Petra Wilkinson uit Zweden toen ik haar (drachtig) kocht en zij is nu ook de fokker van Almika :( terwijl ze helemaal niks met de dekking te maken heeft gehad... ik hoop dat et lukt om jezelf er al fokker op te krijgen maar ben bang van niet ??

Als je een merrie least wordt ze vaak tijdelijk op jouw naam gezet zodat jij de fokker bent.

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 19-10-2012 19:11

Ik ga dit weekend haartjes plukken en maandag gaat het op de post. Nu MOET ik het weten!
Alleen op creme testen neem ik aan? Want de vraag is bay of buckskin (of misschien een hele donkere chestnut, want haar benen en aanzet van manen en staart zijn niet echt zwart).
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

sonita
Berichten: 1929
Lid geworden op: 13-07-2011 20:45

Bericht door sonita » 20-10-2012 08:38

Het lullige word dus nu wel, dat de vorige eigenaar van June als breeder van Lente, op haar papier komt.
Omdat die ten tijde van de dekking officieel June's eigenaar was.
Omdat het dekbewijs op jullie naam staat, stuurt de hengsteigenaar het veulenregistration application naar jullie ;)
Gauw plukken die kleine, ik ben ook heel benieuwd! :mrgreen:
Idd creme testen, en eventueel agouti voor de wel of niet zwarte benen/manen, dus sorrel.

Paola
Berichten: 1392
Lid geworden op: 09-07-2011 23:53

Bericht door Paola » 20-10-2012 09:07

Maar agouti zie kan ook op een vos dus misschien beter gewoon op creme en vos / zwart testen ?

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 20-10-2012 15:21

Sonita, ik bedoelde eigenlijk uiteindelijk papier van APHA, niet het dekbewijs. Als APHA ziet dat het dekbewijs op onze naam staat, hoop ik dat als ik er een briefje bij doe dat wij graag als fokker op het papier komen te staan, ze dat ook doen.
We zullen zien.

Ik denk dat ik alleen op creme test. Vos/rood heeft ze sowieso een copietje van door de vader (dat zei Judith) en zwart zie je (of zou je moeten kunnen zien).
Ik ga Lente straks nog eens goed inspecteren want volgens mij is ze donkerbruin over haar hele lichaam. De lichte haren die je nu ziet is haar doorkomende wintervacht, daaronder is ze helemaal donkerbruin en volgens mij ook haar oren/punten, benen en manen/staart. Het is moeilijk te zien omdat haar manen blondachtig zijn en begin nu zelfs te twijfelen of het wel van de zon is. Chestnut met flaxen mane en tail? ;) of chocolate palomino??? :shock:
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

Plaats reactie