Hengst gezocht :)

Alles omtrent fokkerij en dracht, vind je hier!
Paola
Berichten: 1392
Lid geworden op: 09-07-2011 23:53

Hengst gezocht :)

Bericht door Paola » 25-10-2011 13:26

We hebben hier helemaal geen tabje 'fokkerij' of zie ik et over 't hoofd?

Dan maar hier :D

Ik ben alweer een beetje aan het rondneuzen, ik zou Bandit graag dekken in 2012. Maar het is niet zomaar goed.. Mijn doel is uit haar een non overo merrie te fokken, die ik in de toekomst met Solo kan combineren. Maarja, er zijn natuurlijk ook nog andere opties, hengst / overo, die gaat gewoon in de worst :bye: .. neehoor, maar die zal dan waarsch wel verkocht worden.

Ik zoek in een hengst:

Pleasure/ halter type APHA/ AQHA, in ieder geval een sportief (dus geen zwaar halter kanon) paard met maat (vanaf 1,55m).

Geen lange rug, Bandit is vrij lang. Een mooi gevormde lange en niet zware hals. Verder gewoon een paard wat echt klopt kwa bouw dus een mooie schuine schouder, goed gevormde achterhand etc.. en niet onbelangrijk, een mooi kort, breed, sprekend hoofd met prachtige ogen en kleine oortjes :mrgreen:

Veel wit!! Liefst een sabino die geen OLWS draagt, en ook geen tobiano is. Een apart kleurtje zou helemaal geweldig zijn maar ik weet dat dat heel erg veel gevraagd is.

En dan moet ie ook nog eens bereikbaar en betaalbaar zijn. Dus uit de US wordt lastig denk ik..

Ik vraag het onmogelijke denk ik he??

Paola
Berichten: 1392
Lid geworden op: 09-07-2011 23:53

Bericht door Paola » 25-10-2011 13:34

Ik heb zelf 1 hengst gevonden die behoorlijk aan mijn eisen voldoet: Double Up Investment. Op deze foto werd ik spontaan verliefd..
Afbeelding

Maar op andere foto's vind ik hem toch weer wat minder aansprekend, al denk ik dat het kwa bouw best een heel correct paard voor Bandit is.
Afbeelding

Volgende vraag.. is ie bereikbaar? Vorige jaar stond ie bij Cras op de site.. nu niet meer.

Als er meer mensen zijn die een hengst zoeken, gewoon in dit topic posten! Ik zoek graag mee :)

saxet
Berichten: 647
Lid geworden op: 07-07-2011 23:24

Bericht door saxet » 25-10-2011 14:46

Owww. Die is alvast mooi. 8-)

Paola
Berichten: 1392
Lid geworden op: 09-07-2011 23:53

Bericht door Paola » 04-11-2011 13:53

Dan verzin ik zelf wel verder ;)..

Dankzij Brigitte in het kletstopic kom ik op David Frost..

Kent er iemand nakomelingen van hem? Ik heb het idee dat ie erg zwaar is, ik zoek wel een beetje een sportieve hengst..

saxet
Berichten: 647
Lid geworden op: 07-07-2011 23:24

Bericht door saxet » 04-11-2011 14:58

Paola schreef:Dan verzin ik zelf wel verder ;)..
Dankzij Brigitte in het kletstopic kom ik op David Frost..

Kent er iemand nakomelingen van hem? Ik heb het idee dat ie erg zwaar is, ik zoek wel een beetje een sportieve hengst..
Ik mis een standfoto zijaanzicht. :blush: En de uitslag van de OLWS (maar ik ben niet diep door gaan spitten op de site, dus het kan er mogelijk best opstaan, maar dan heb ik het niet gezien)
Ik hou van wild sabino, zoals deze. Op het eerste gezicht een mooie vent, maar ik wil persoonlijk eerst meer zien.

Paola
Berichten: 1392
Lid geworden op: 09-07-2011 23:53

Bericht door Paola » 04-11-2011 17:10

Ik ook.. hij lijkt me niet super kwa rug en gewoon zwaar, plomp.. hij is OLWS vrij, daardoor kwam ik bij hem. Bandit geeft ontzettend weinig wit, nu wil ik niet op kleur fokken, maar een OLWS vrije hengst die toch wat wit mee kan nemen is een leuk extra'tje. Bouw is natuurlijk veel belangrijker..

HT
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-07-2011 17:17

Bericht door HT » 04-11-2011 17:49

wat vind je van Hint Supreme Mickey dan?
http://www.hints-supreme-mickey.de/
:knight:

Paola
Berichten: 1392
Lid geworden op: 09-07-2011 23:53

Bericht door Paola » 04-11-2011 19:32

HT schreef:wat vind je van Hint Supreme Mickey dan?
http://www.hints-supreme-mickey.de/
Die is overo toch? Is heel nauw verwand aan Almika.. de dochter van Bandit.

invina
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-07-2011 18:22

Bericht door invina » 04-11-2011 20:45

waarom niet gewoon een mooie quarter ?? de kans op kleur blijft het zelfde ;)
als je echt top wil kun je one hot krymsun gebruiken.
of only invitational??! ik ben gek op de bloedlijn invitation only!!
Nite chip is ook onwijs gaaf!!! natuurlijk niet te vergeten Aint it the blues!! :cheer:
keuze genoeg :!: Ik heb nakomelingen gezien van David Frost op het Ek een aantal jaren geleden , die waren wel mooi!!

Paola
Berichten: 1392
Lid geworden op: 09-07-2011 23:53

Bericht door Paola » 23-12-2011 14:04

Heel m'n topic vergeten :blush:
invina schreef:waarom niet gewoon een mooie quarter ?? de kans op kleur blijft het zelfde ;)
als je echt top wil kun je one hot krymsun gebruiken.
of only invitational??! ik ben gek op de bloedlijn invitation only!!
Nite chip is ook onwijs gaaf!!! natuurlijk niet te vergeten Aint it the blues!! :cheer:
keuze genoeg :!: Ik heb nakomelingen gezien van David Frost op het Ek een aantal jaren geleden , die waren wel mooi!!
Quarter mag hoor!! Graag zelfs! :) Daar is veel meer keus in..

Nite Chip, prachtig!! Kom ik door te googelen in eens bij Green with Envy; AMAI!! Dit vind ik kwa bouw en uitstraling dus echt ultiem!
Afbeelding

Maar eigenlijk had ik mijn zoekcriteria nog iets verfijnt, ik zou zo graag een homozygoot zwarte gebruiken. Maar dan wel met deze bouw?? Haha... dat gaat heeel moeilijk worden. Brigitte, wat vind je hiervan??
Afbeelding

Wel weer Amerikaans dus zal wel weer lastig zijn.. :|

Plaats reactie