Weaver trail saddle..

Hier kun je terecht voor al je vragen, tips en opmerkingen rondom harnachement en (show)kleding.
Plaats reactie
Paola
Berichten: 1392
Lid geworden op: 09-07-2011 23:53

Weaver trail saddle..

Bericht door Paola » 21-06-2012 14:47

We zijn voor Kaij al een tijdje aan et zoeken naar een zadetje, liefst lichtgewicht / roundskirt.. maar het is best moeilijk iets te vinden! Nu kwam ik gister bij de AVS shop dit zadel tegen: http://www.rods.com/Weaver-Trail-Saddle,6439.html

Het is niet voor mij maar voor de nieuwe eigenaar, zelf zou ik het nooit kopen want ik vind et gewoon lelijk ;). Maar zij is echt een recreatieruiter en hecht daar niet veel waarde aan. Ze wil gewoon lekker gaan buiten rijden en is zelf ook een heel klein lichtgewichtje..

Nu leek mij dit zadel daar best geschikt voor? Het voelt vrij stevig aan, zit een flexibele boom in en een goede zitting. Maar toch vraag ik me af, wie weet er meer van? Is dit rotzooi a la zadelmarkt? Of zou het best een ok zadeltje kunnen zijn en is et goedkoop doordat et kunstof is ?

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 21-06-2012 17:44

Ik weet verder niks af van de qualiteit behalve dan dat het synthetisch is.
Maar kijk uit met een flexibele boom in goedkopere zadels. De flex kan uiteindelijk TE flexible worden of verdwijnd zelfs volledig en dan krijg je alleen maar ellende met de pasvorm en vervelende druk plekken.
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

Plaats reactie