Stukkie spintraining Tie 21-04

Voor alle filmpjes met en over je paard.
Plaats reactie
yildiz
Berichten: 2072
Lid geworden op: 06-07-2011 18:36

Stukkie spintraining Tie 21-04

Bericht door yildiz » 24-04-2012 17:13

Wilde ik jullie toch niet onthouden, stukje film van de training van afgelopen zaterdag! Gaat allemaal wat moeizaam en de balans en ritme en nog tig dingen zijn er nog niet, weet t, maar verdorie wat is ze vooruit gegaan en wat doet ze haar best!
http://www.youtube.com/watch?v=bdeVJdhp ... ata_player
Smile! Riding is fun!

essiedepessie
Berichten: 555
Lid geworden op: 06-07-2011 21:03

Bericht door essiedepessie » 24-04-2012 21:47

Ze doet idd erg haar best.

Maar ze begrijpt denk ik nog niet echt goed wat er bedoelt wordt.

ik zou aanraden cirkeltje stappen, indraaien, is ze 3 passen braaf er weer uit het cirkeltje op, dan weer netjes verzamelen neusje er een beetje in is ze weer netjes bij je weer indraaien, 2 of 3 passen en eruit.

en dat langzaam opbouwen..

zo wordt ze er ook sterker in, want het is niet niks wat je in feite vraagt.

Het is wel een onwijs leuke arabier!
Anything less then I love you is lying, Morris 2007-2010

yildiz
Berichten: 2072
Lid geworden op: 06-07-2011 18:36

Bericht door yildiz » 24-04-2012 22:01

Dank je wel Essie! Ja dat is ook precies wat we als training hebben meegekregen. Ze hangt zo op haar pivotbeen dat ze van voor in de knoei raakt. Dus veel voorwaarts en idd vanuit de cirkels indraaien en zeker nog niet vanuit stilstand.
Toch zie ik zo veel vooruitgang, ook al gaat het nogal moeizaam, er begint nu eindelijk wat beweging in die schouder te komen! :D
Smile! Riding is fun!

essiedepessie
Berichten: 555
Lid geworden op: 06-07-2011 21:03

Bericht door essiedepessie » 24-04-2012 22:08

Ja ik kan me je eerste filmpjes nog wel herinneren!

Is ook mooi om te zien dat ze iig de ruimte heeft om die schouder te bewegen..

op starnmeer hadden we een arabier en die kon het gewoon echt niet, kon trainen wat je wilde maar hij had de bouw gewoon niet...
Anything less then I love you is lying, Morris 2007-2010

silly
Site Admin
Berichten: 3811
Lid geworden op: 06-07-2011 14:07

Bericht door silly » 24-04-2012 23:55

ze is zeker vooruit gegaan.
ik zou (maar hang me niet op, ben geen reiner ) eerst op correctie gaan, en dan pas de snelheid erin. nu lijkt ze door de snelheid er juist weer uit te vliegen.
** dances with WOLVES **
- malle ekster -

yildiz
Berichten: 2072
Lid geworden op: 06-07-2011 18:36

Bericht door yildiz » 25-04-2012 06:55

Dat is ook de bedoeling hoor. Punt is dat ze de neiging heeft om achteruit te denken waardoor ze voor niet goed overstapt. Daarom wordt ze naar voren gedreven, niet omdat ze sneller moet spinnen.
Smile! Riding is fun!

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 01-05-2012 05:55

yildiz schreef:Dat is ook de bedoeling hoor. Punt is dat ze de neiging heeft om achteruit te denken waardoor ze voor niet goed overstapt. Daarom wordt ze naar voren gedreven, niet omdat ze sneller moet spinnen.
Ik sluit me bij Essies advies aan. zo blijft ze vooruit denken. Haar de kans niet geven teveel op haar achterbeen te gang hangen. Ze moet eerst leren correct over te stappen en haar binnen schouder als eerste te verplaatsen. Dat doe je door vaak eruit te stappen en steeds weer opnieuw in te zetten. Als het met 3 stapjes goed gaat, kun je het langzaam uitbreiden. En gewoon rustig en correct. Snelheid komt pas veel later.

Maar je hebt zeker gelijk, er is veel vooruit gang met het eerste filmpje dat ik heb gezien bij de trainer.

Ik vind ook dat je heel correct bent met je buitenhand. Je buitenhand en het binnen achterbeen staan met elkaar verbonden. Veel mensen gooien die los en buigen het paard teveel in naar binnen, met als resultaat om het verkeerde been draaien (is ook heel lang mijn fout geweest).
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

Paola
Berichten: 1392
Lid geworden op: 09-07-2011 23:53

Bericht door Paola » 01-05-2012 13:26

Ik denk dat heel veel mensen dat op heel veel vlakken verkeerd doen.. het is zo belangrijk je buitenteugel erbij te houden.

Maar ze doet et braaf die rarebier :) Je ziet idd wel dat ze het nut er nog niet helemaal van in ziet (geef haar eens ongelijk ;)) maar ze doet haar best! Ze ziet er echt top uit he!

Plaats reactie