Youngstock

Voor alle plaatjes van je paard!
Plaats reactie
yildiz
Berichten: 2072
Lid geworden op: 06-07-2011 18:36

Youngstock

Bericht door yildiz » 24-06-2014 21:53

Wordt ook weer eens tijd voor een update van die guppen van mij.
Hebben wat shows gehad en Yazahra heeft het echt goed gedaan; bronze, silver champion en allemaal met mega hoge punten waardoor ze al bijna aan dr max zit voor haar te leveren punten voor Tie dr Keurpredicaat.
Nour mag ik ook niet klagen. Als enige driejarige een premie gekregen (weliswaar een derde, maar soi we hadden dan ook de strengste keurmeesters uit het universum) en nu goedgekeurde dekhengst. Niet slecht voor zon guppie!
Ook weer showtje meegepakt, liberty dit keer omdat ik dacht dat ie dat wel leuk zou vinden, maar dat bleek toch vooral wel eng te zijn. Lolbroek wilde alleen maar galopperen dus chapeau voor de fotografen die de enkele drafpassen hebben weten vast te leggen! Ook weer fijne shoot van Maris gehad en bleek prima hengstentraining met zon merrie voor je snufferd. Het heeft hoe dan ook mooie platen opgeleverd. Over anderhalve week ga ik lekker een weekend met meneer op vakantie op pennyponykamp voor volwassenen (DAWRA) op de Veluwe. Ben heel benieuwd hoe hij het gaat vinden.

En dan Zaar... Misschien gaat ze verkocht worden naar USA. Ze schijnt het type ervoor te zijn dat het daar goed gaat doen. Een mevrouw uit Beverly Hills vond haar op show "Amaaaazing".... Ik weet niet. Heb haar gefokt voor de verkoop en ik heb ook echt minder met haar als met Nour, tis n spinnenkop en straks fok ik alleen nog hengsten. Maar toch.... Tis wel MIJN spinnenkop...:hartje:


Soi! Enjoy my youngstock!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De shoot van Mariska afgelopen vrijdag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

pics van Yazahra krijg ik niet goed groot geopend...

Afbeelding
Smile! Riding is fun!

silly
Site Admin
Berichten: 3811
Lid geworden op: 06-07-2011 14:07

Bericht door silly » 25-06-2014 00:07

:hartje:
wow, ze zijn echt schitterend ..
had het al gezegd ; maar je doet het goed met fokken..
ben benieuwd naar je "kleinkind " .. :mrgreen:
** dances with WOLVES **
- malle ekster -

sonita
Berichten: 1929
Lid geworden op: 13-07-2011 20:45

Bericht door sonita » 25-06-2014 08:10

:shock: Wat een mooie foto's!!!
En knappe paarden!
En wat gaat het allemaal goed met ze.
Lijkt me toch wel top als zelfs amerikanen interesse in je fokproduct hebben.
Flinke veer in r...
En of je Zaar moet verkopen weet je zelf het beste.
Komt volgend jaar al een baby Nour aan. ;)

yildiz
Berichten: 2072
Lid geworden op: 06-07-2011 18:36

Bericht door yildiz » 25-06-2014 11:23

Thanks! Ben ook echt mega trots op ze!

Tja, idd maar dalijk wordt dat een kei lelijke bok of erger een kei lelijke hengst! Op heb natuurlijk totaal geen idee wat beide doorgeven. Over t algemeen fokken die Jazzmeendochters heel mooi door maar ja... Tis n gok. Heb t idee dat t maar twee kanten op kan gaan: of gruwelijk mooi of bagger. Best spannend...
En dan heb ik misschien spijt dat ik Yazahra weg heb gedaan. Ach... We will see. Als ze nou echt mooi bedrag bieden...
Smile! Riding is fun!

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 25-06-2014 17:44

Dat daar iets lelijks uit komt kan niet!
Eerlijk gezegd zou ik het niet zomaar afslaan. Die Amerikanen willen vaak een flink bedrag neer tellen voor een paard van 'over seas'. Je wilt niet weten wat ze hier voor Nederlandse Warmbloeden en Friezen betalen!
Is alleen maar goed voor jou fokprogramma!

Prachtige foto's trouwens maar dat wist je al! :)
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

yildiz
Berichten: 2072
Lid geworden op: 06-07-2011 18:36

Bericht door yildiz » 25-06-2014 18:30

Een Fries is iets anders dan een arabier natuurlijk. En gaat ze t dan goed krijgen? Je kunt er donder op zeggen dat ze dan shows gaat lopen en je wilt niet weten hoe geflipt die showarabs daar worden gemaakt.
Maar goed, ik ga het wel overwegen.
Smile! Riding is fun!

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 25-06-2014 19:39

Tuurlijk is een fries anders. Maar die koop je in Nederland op iedere straathoek voor een paar duizend Euro. Hier betalen ze niet minder dan $10.000 voor een fries. En dat is een goedkope. Hetzelfde met Fjorden en Haflingers (geen 10.000 maar beduidend meer dan daar). Ok, een Arabier komt niet perse uit Europa, maar als ze overwegen iets uit het buitenland te halen, zijn ze meestal bereid een flinke hap te betalen. Zeker een dame die in Beverly Hills woont. Een van de rijkste en duurste plekken in Amerika! Ik denk als dat soort kalieber je paard koopt je niet bang hoeft te zijn dat ze wat te kort komt.
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 25-06-2014 19:45

Ik begreep trouwens van een kennis die Arabieren fokt hier, dat geode/gezonde bloedlijnen hier erg beperkt zijn en nieuw buitenlands bloed erg geliefd is.
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

Piney
Berichten: 240
Lid geworden op: 20-09-2012 13:25

Bericht door Piney » 25-06-2014 20:36

Wowie, prachtige foto's en prachtige paarden Yildiz, en wat sonita zegt, flinke veer in je r... als amerikanen interesse hebben in Zaar, maar wel iets om goed over na te denken. Moeilijk!

Plaats reactie