Yul en Yentl (AKA Tie) maken een ritje!

Voor alle plaatjes van je paard!
yildiz
Berichten: 2072
Lid geworden op: 06-07-2011 18:36

Yul en Yentl (AKA Tie) maken een ritje!

Bericht door yildiz » 17-06-2012 12:48

Eigenlijk had ik de hoop al opgegeven dat mijn jongens iets met paarden zouden krijgen. Tot afgelopen week mijn jongste zoontje Yul mij vroeg toch alsjeblieft niet het jeugdzadeltje te verkopen. Huh? Waar kwam dat nou vandaan? :| Maar al gauw was ik er achter! De paardenliefde wordt momenteel aangewakkerd door een klein, lieftallig engeltje met de sprookjesachtige naam Dromelot. De dochter van een stalgenootje! :mrgreen: Die twee hebben het helemaal met elkaar gevonden en het werd gisteren dan ook tijd voor een gezellig ritje samen!

Omdat ik de pics zo ubercute vind geworden, hierbij een impressie! Het zijn er nogal wat (ahum *bloos* ), maar dat kun je n moeder toch niet kwalijk nemen he?! *heilig* Enjoy!!

Howdie!!
Afbeelding

Dromelot en Yul hebben er zin an. Boks!
Afbeelding

Afbeelding

Dat smoeltje!!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast oefenen voor de Leadline (hoop ik dan toch) :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even hier een bezorgde blik toen een groep crossmotors het bos in kwamen rijden (die daar helemaal niet mogen komen!! :evil: ). Maar Tie is zo'n geweldig paard! Ik merkte wel dat ze het eng vond maar met zon klein mannetje op haar rug zet ze geen stap verkeerd. Top merrie!
Afbeelding

Had ook even geoefend met mn nieuwe make-up (heb volgende week weer een show) en ja, het is iets too much rond de ogen, maar toch mooie pics die haar karakter heel goed weerspiegelen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zit daar nou een cojboj?
Afbeelding

Nee mam, ik ben een politie! :mrgreen:
Afbeelding
Smile! Riding is fun!

silly
Site Admin
Berichten: 3811
Lid geworden op: 06-07-2011 14:07

Bericht door silly » 17-06-2012 13:08

liehief :hartje: wat ze al niet doen voor een meisje :mrgreen:
(ik zie een mooi hoofdstel...)

serieus, heet ze "dromelot "?? :blush:
** dances with WOLVES **
- malle ekster -

yildiz
Berichten: 2072
Lid geworden op: 06-07-2011 18:36

Bericht door yildiz » 17-06-2012 13:19

En mooie teugels... ;) Nour past m toch nog niet, haha! En hij staat zo leuk bij dat zadeltje! :mrgreen:

Yep... Serieus! Zou er zelf ook niet voor kiezen...Maar ach.... Sommigen vinden het ook raar dat mijn zoon Yul (spreek uit joel) heet. Yil, Yul... Te veel van hetzelfde zeg maar.
Maar Yentl... Daar kan ik niks aan doen, die heette al zo!
;) Yanour.... Guilty!!! :mrgreen:
Smile! Riding is fun!

sonita
Berichten: 1929
Lid geworden op: 13-07-2011 20:45

Bericht door sonita » 17-06-2012 14:04

Stoere cowboy in de dop :cheer:
En een prinsesje op een wit paard, daar doe je toch alles voor?
Bizar hoe braaf ze zijn met een uk, hier waren er ook al 2 idioot braaf ;)

yildiz
Berichten: 2072
Lid geworden op: 06-07-2011 18:36

Bericht door yildiz » 17-06-2012 16:55

Ja paarden weten wel wanneer ze wel en niet kunnen klooien! :roll:

Yul wil ook graag op les. Zijn vriendinnetje zit sinds kort op les, grappig genoeg bij de manege waar ik als gup van 5 ook ben begonnen. Ze geven daar heel goed les en ook lekker betaalbaar. Maar...wel engels... Zou graag zien dat ie direct western zou rijden. Maar ben dan n godsvermogen kwijt! Of hem dan maar zelf laten rondhobbelen, ze moeten toch eerst km's maken. Iemand tips?
Smile! Riding is fun!

sonita
Berichten: 1929
Lid geworden op: 13-07-2011 20:45

Bericht door sonita » 17-06-2012 17:17

Lekker rond laten hobbelen op de manege, met vriendjes en vriendinnetjes.
Mama kan altijd ingrijpen als ze hem iets verkeerds leren ;)

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 18-06-2012 00:21

Hele leuke foto's!!! :cheer:
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

saxet
Berichten: 647
Lid geworden op: 07-07-2011 23:24

Bericht door saxet » 18-06-2012 00:58

Wat een heerlijke foto's Yildiz! Geweldig. En jouw trots spat eraf. 8-) (mag ook wel)

HT
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-07-2011 17:17

Bericht door HT » 18-06-2012 06:43

Oooh super schattig.. wat zien jullie er goed uit. Ik vind de make-up van Yentle niet te veel. Maakt haar hoofd prachtig sprekend. Denk wel dat je het wat beter moet laten overlopen. nu heeft ze op sommige foto's net een bril op 8-) Verder ziet ze er heel mooi uit.

Wat betreft het lessen. Gewoon naar de Engelse les sturen. Kinderen gaan vanaf 12 jaar pas daadwerkelijk de motoriek onder controle krijgen en leren hoe ze dingen kunnen toepassen op het paard. Vanaf een jaar of 11 zou ik dus zorgen dat hij alleen nog maar western rijdt. Tot die tijd gewoon op paard zitten en leren hoe het dier beweegt en reageert.
:knight:

yildiz
Berichten: 2072
Lid geworden op: 06-07-2011 18:36

Bericht door yildiz » 18-06-2012 09:07

Bedankt voor de leuke reacties!
Vind de make up bij haar neus ook mooi, maakt het net iets fijner. Maar idd de ogen moeten anders, idd te strak boven de ogen en persoonlijk vind ik t te veel onder haar ogen. Dat is dus nog even oefenen. Tijdens het DAWRA weekendje hebben we nog n showclinic waar je niet alleen leert hoe je je paard in de halter (dus geen SMS) moet opstellen en foutjes in de conformatie kunt verdoezelen, maar ook make uples. Wat wel en wat niet accentueren. Kijk er nu al naar uit!

Ga deze week eens informeren bij die manege. Ik hoorde dat je minimaal 6 jaar moet zijn, maar goed, dat was 30 jaar geleden ook zo en toen hebben ze ook n uitzondering gemaakt (al vermoed ik dat mijn moeder destijds een flink aandeel hierin heeft gehad omdat mijn opa me steeds maar op die levensgevaarlijke shitlanders van m bleef zetten, haha)
En vanaf 11 Western? Joh, ik ben al blij als ie t n maand volhoudt! :roll:
Smile! Riding is fun!

Plaats reactie