Lente...1 maand oud!

Voor alle plaatjes van je paard!
silly
Site Admin
Berichten: 3811
Lid geworden op: 06-07-2011 14:07

Bericht door silly » 21-06-2012 11:06

beatrix :bite:
wat een billen,maar vooral-wat een hals zit er al op!
lekker handzaam, en aan het oefenen voor de halterclass ? :)
jong geleerd, is oud gedaan...
vaker oefenen, paola. een schuw veulen blijft altijd lastig.
** dances with WOLVES **
- malle ekster -

Paola
Berichten: 1392
Lid geworden op: 09-07-2011 23:53

Bericht door Paola » 21-06-2012 12:30

Ja dan is de keus, haar elke keer uit de groep halen = geklooi door het hek omdat iedereen dan mee moet. Hoe krjig je mama en kind er dan veilig door en 1 en al onrust. Of apart houden, wat niet echt een optie is omdat ik geen aparte wei over heb nu en ik vind het groepsleven ook gezonder. Ze is ook voor alle andere paarden als de dood, terwijl ze er nu al 4 dagen bij staat. Komt vanzelf wel goed.. zal wel moeten ;)

silly
Site Admin
Berichten: 3811
Lid geworden op: 06-07-2011 14:07

Bericht door silly » 21-06-2012 13:50

waarom uit de groep halen ?
halstertje om. moeder vastzetten, en veulen in de hand nemen, borstelen, voetjes geven.
vanzelf komt het niet goed.ik heb vaker een veulen gehad, die niet in handen was geweest. is een drama, voor beiden.je gaat makkelijker de confrontatie aan met een veuelen van een week, als met een veuelen van 6 maanden, of ouder. ik heb er 1 gehad, van 2 jaar, dronk nog bij de moeder, en had zelfs nog nooit een halster om gehad (geen smid, ontw. nix ).dat was een rampenplan :roll:
** dances with WOLVES **
- malle ekster -

Paola
Berichten: 1392
Lid geworden op: 09-07-2011 23:53

Bericht door Paola » 21-06-2012 14:37

Oe nee dat is het plan niet hoor!! Ze moet echt wel tam worden maar ik heb ook wel geleerd dat afdwingen niet altijd helpt en idd veel tijd kost. Maar in de groep wordt het gewoon lastig, mama vast zetten is niet echt een optie want dan komt boze Bandit en wil ze daarvoor aan de kant gaan en dan ? Trekt ze het hek uit de grond! Als je hier de wei in komt, komen ze namelijk als strontvliegen allemaal op je af en dan ruzie maken om de aandacht. Dat is nooit echt handig.. maar ze wordt wel tam, dat moet. Alleen ik geef haar nu nog even wat tijd..

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 21-06-2012 15:32

Daarom vind ik het fijn dat ze apart staan. Ze is ook geen moment shuw geweest vanaf de geboorte, maar dat komt ook waarschijnlijk omdat we haar uit de wei hebben moeten dragen meteen na de geboorte.
Ook staan ze s'nachts nog op stal dus iedere ochtend en avond halstertje om en samen met mama naar binnen brengen. Ook bortsel ik haar iedere dag, voetjes geven, zonnespray op der neusje iedere dag en ze laat zich zonder problemen vliegenspray op spuiten. Gedurende dit alles staat ze netjes stil omdat ze echt van alle aandacht geniet! Als ze 1 van ons naar buiten ziet komen staat ze al bij het hek te wachten en vaak zelfs te roepen :)
En jaja, ook aan respect hebben wordt al aan gewerkt want het is zeker leuk dat ze zo knuffelig is maar ze moet wel leren uit de weg te gaan en uit je 'bubble' te blijven als je dat vraagt ;)

Wel gaat ze binnenkort de grote wei op, en dan gaan ze ook niet meer s'nachts naar binnen, behalve bij slecht weer.
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

Paola
Berichten: 1392
Lid geworden op: 09-07-2011 23:53

Bericht door Paola » 21-06-2012 15:49

Bij Easy ben ik ook laat met alles begonnen, die was van nature wel minder bang dan deze. Maar als ze dan naar stal komen, krijgen ze alles wel snel genoeg door. Ik kan haar nu gewoon niet apart houden, daar heb ik te weinig weides voor. Dan gaat m'n gras er aan en heeft Solo niks meer. Keuzes ;).. ik ben ervan overtuigd dat et wel goed komt, is tot nu toe altijd gelukt ;)

Wel heerlijk hoor, zo´n makkelijke knuffelbeer als Lente!

Elvera
Berichten: 94
Lid geworden op: 18-10-2011 22:01

Bericht door Elvera » 21-06-2012 22:48

wow ze is echt mooi :blush: lekker buffeltje :D

TonnyT
Berichten: 538
Lid geworden op: 22-07-2011 22:11

Bericht door TonnyT » 22-06-2012 07:41

Alweer een maand! :shock:
Ze is prachtig.

saxet
Berichten: 647
Lid geworden op: 07-07-2011 23:24

Bericht door saxet » 24-06-2012 17:19

Wat een knap paardekind! :harje: (en je haar valt best mee. Beter dan mijn pluis dat nodig geknipt moet worden, maar met 80% humidity is er zo goed als geen beginnen aan, dus staart of scrunchie, afhankelijk van temperatuur)

Plaats reactie