witte benen

Alles over de verzorging van je paard.
silly
Site Admin
Berichten: 3811
Lid geworden op: 06-07-2011 14:07

Bericht door silly » 31-07-2011 11:35

zo, CM green spot remover besteld, en CM shine in yellow out.dan zie ik wel of het werkt, anders ga ik naar het volgende..
ben klaar voor witte benen :mrgreen:
** dances with WOLVES **
- malle ekster -

Paola
Berichten: 1392
Lid geworden op: 09-07-2011 23:53

Bericht door Paola » 31-07-2011 23:51

Ik weet niet in wat voor bak je gaat rijden maar meestal zijn de benen na een ritje toch weer gewoon geel/ bruin en zul je weer moeten wassen.. Als je wat Equistar over schone benen spuit, kan het vuil zich minder goed hechten en borstel je het er makkelijk weer af. Maar als je echt witte benen wil houden, kom je niet onder vaak wassen uit. En pas maar op voor mok, of eventueel verbranden van de kootholtes in de zon. Dat had ik met mijn ruin altijd omdat ik zijn beentje te schoon hield en schoor.

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 01-08-2011 04:49

yup, Joy heeft nu ook mok in haar achterste kootholtes, door de dauw op het gras in de ochtend, het natte weer wat we sowieso hebben gehad, en de sterke zon hier.
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

silly
Site Admin
Berichten: 3811
Lid geworden op: 06-07-2011 14:07

Bericht door silly » 01-08-2011 10:22

ik heb een bak met snippers dus dat valt wel mee.en geel/bruin word het meestal alleen van het in de mest/urine liggen. zand en modder geven grijze vlekken. modder maakt geel juist weer wit.
en ik heb/had ook altijd opgeschoren koten, en mijn ervaring is juist geen mok daardoor.de koot droogt sneller, en de natte lange haren blijven juist niet in de koot plakken.ik heb 1 x een paard gekregen met mok, en juist met scheren was hij er gauw vanaf..
en lekker ruikend spul van de DA,maar kan niet op de naam komen.
maar goed, dat zal ook wel voor ieder paard verschillend zijn. doe ze na het rijden wel altijd goed reinigen, en afdrogen als het nat is..
** dances with WOLVES **
- malle ekster -

Paola
Berichten: 1392
Lid geworden op: 09-07-2011 23:53

Bericht door Paola » 01-08-2011 13:40

silly schreef:ik heb een bak met snippers dus dat valt wel mee.en geel/bruin word het meestal alleen van het in de mest/urine liggen. zand en modder geven grijze vlekken. modder maakt geel juist weer wit.
en ik heb/had ook altijd opgeschoren koten, en mijn ervaring is juist geen mok daardoor.de koot droogt sneller, en de natte lange haren blijven juist niet in de koot plakken.ik heb 1 x een paard gekregen met mok, en juist met scheren was hij er gauw vanaf..
en lekker ruikend spul van de DA,maar kan niet op de naam komen.
maar goed, dat zal ook wel voor ieder paard verschillend zijn. doe ze na het rijden wel altijd goed reinigen, en afdrogen als het nat is..
Hydracortiderm waarsch :).. ik bedoel ook geen mok door het haar maar als ze verbranden in de kootholtes (doordat de natuurlijke beschermlaag en het haar eraf is) krijgen ze korstje, en dat kan dan weer heel makkelijk mok worden. Dat kunnen heel vervelende en pijnlijke plekken worden in die holtes..

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 01-08-2011 14:07

Joy heeft geen haar in kootholtes, toch mok.
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

Plaats reactie