paddock

Alles over de verzorging van je paard.
Plaats reactie
Promisse
Berichten: 188
Lid geworden op: 31-10-2012 21:44

paddock

Bericht door Promisse » 13-03-2013 20:00

Hoi jullie allemaal,

Ik heb het knetterdruk de laatste tijd vanwege het weitje wat in orde moet worden gemaakt. Puin ruimen en dingen opbouwen. Tot nu toe vooral puinruimen. Ze zijn bijna klaar met de grond te keren. Zwarte grond onder en gele zand er bovenop. Nu moet het nog aangereden worden.
Heeft iemand ervaring met grond keren en met aanrijden? Het liefste laat ik het flink pletten maar geen idee of de grond daarmee dichtslaat of zo. Het grondwaterpeil ligt op 8 meter. We zitten op de hondsrug dus volgens mij is het hier aardig droog.

sonita
Berichten: 1929
Lid geworden op: 13-07-2011 20:45

Bericht door sonita » 13-03-2013 22:58

Zo goed mogelijk laten vlakken, als het kan met een shovel met een bak.
Komende week komt er regen dat helpt.
Wij hebben een stuk van het weiland laten keren, daar rijden we nu in de zomer, mooie bodem, zand met leem.
De klei onderin moet gaan inklinken, dat duurt best lang, en kan soms vreemde heuvels veroorzaken ;)
Hier moet er ook weer nodig goed gevlakt gaan worden.
Maar het resultaat mag er zeker zijn!

Promisse
Berichten: 188
Lid geworden op: 31-10-2012 21:44

Bericht door Promisse » 14-03-2013 12:33

oh dat is goed te horen. Het is best spannend allemaal. En ook heel leuk :D

sontana
Berichten: 760
Lid geworden op: 30-07-2012 23:51

Bericht door sontana » 14-03-2013 20:59

Hier in de buurt heeft ook iemand dat gedaan. Deze had een bak in het bos. Er zat waanzinnig goed wit zand onder de bodem. Ze hebben dat idd ook omhoog gehaald ( om gekeerd). Nu een schitterende bodem. Volgens mij hebben ze dat ook alleen goed gevlakt. ;)
Wit zand houd een paddock toch al veel droger als zwart.
Ik had natte plekken in de paddock . En veel te veel zand in de rijbak.
Dus heb ik daarvan wat gepakt om een drogere paddock te krijgen . Het werkte ;) Ik blij.
Ben je voor eigen gebruik bezig ?

Promisse
Berichten: 188
Lid geworden op: 31-10-2012 21:44

Bericht door Promisse » 14-03-2013 21:07

Ja, we hebben een wei van 250x18 om laten keren. Bijna klaar althans. Dus het wordt 1 hele lange smalle paddock.
Acherin staat 7,50 m lange loopstal met 2 ingangen. Daar gaan we als het aan mij ligt een luifel van 6 m diep over de hele lengte van de stal tegenaan zetten. De oostkant dichtmaken en een paar meter de hoek om ook. De rest helemaal open.
Voorin komt denk ik een tweedehands zeecontainer met ook een luifel eraan vast.
En dan op verschillende plaatsen steenschotten aan de kant neerzetten waar tegenaan slowfeeders komen.
Er is ook een waterpomp. En twee agregaten. Dus er kan ook licht komen.
Alle ideeën en adviezen zijn welkom :D

sontana
Berichten: 760
Lid geworden op: 30-07-2012 23:51

Bericht door sontana » 14-03-2013 22:27

Wauw dat klinkt goed.
mmm daar moet ik dan echt voor gan zitten.

Plaats reactie