Equilix

Alles over de verzorging van je paard.
Plaats reactie
Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Equilix

Bericht door Dutchstar » 05-11-2012 03:23

Sinds twee dagen zijn onze paarden thuis aan de EquiLix. Dit produkt is sinds een tijdje erg populair in Amerika. Ik heb er de laatste tijd veel informatie over gelezen en gepraat met mensen die het al een tijdje voor hun paarden gebruiken waardoor ik zelf ook erg enthousiast ben geworden.
EquiLix is een soort van likblok met alle vitaminen, mineralen, vetten (omega 3), proteienen, pro-biotics, biotine etc etc die ze nodig hebben. Door het 'digestive aid' (oa pro-biotic) worden voedings stoffen beter door het lichaam opgenomen waardoor je uiteindelijk ook veel minder krachtvoer hoeft te voeren en al helemaal geen dure supplementen. Sommigen zelfs bijna niks!
Het is in het begin niet goedkoop (emmer van 25 kg 50 $, emmer van 50 kg 90 $) omdat de paarden er in het begin veel van eten (wat compleet veilig is), maar nadat de ph waarden in hun systeem weer op level is (wat door het voeren van teveel krachtvoer vaak niet meer klopt) eten/likken ze van nature alleen wat ze nodig hebben.
Dit produkt is er ook in een granulaat vorm (EquiPride) voor oa als je ergens op stal staat waar je geen free choice emmer in de wei kan zetten, of als alleen een enkel paard hierop wilt zetten.
Helaas weet ik niet of dit produkt ook in NL verkrijgbaar is. Maar wat niet is kan nog komen!
Bijdeze een link met wat meer informatie:
http://www.sweetpro.com/products-equilix.html
Als je op 'products' klikt kun je EquiPride ook vinden.
Afbeelding
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

midnightpsan
Berichten: 371
Lid geworden op: 16-07-2011 20:32

Bericht door midnightpsan » 05-11-2012 09:48

Ja dat ken ik wel, dat is een sponsor van Dave,in TX.

silly
Site Admin
Berichten: 3811
Lid geworden op: 06-07-2011 14:07

Bericht door silly » 05-11-2012 09:56

dat ziet er goed uit, en zo te zien vinden ze het lekker.
helaas niet de moeite waard, om hierheen te halen i.v.m. verzendkosten :|
wie weet, komt het wel hierheen..
** dances with WOLVES **
- malle ekster -

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 05-11-2012 14:17

edit: bericht verwijderd omdat de info niet klopte over iets dat in Europa verkrijgbaar zou zijn. Was heel iets anders :roll:
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

Promisse
Berichten: 188
Lid geworden op: 31-10-2012 21:44

Bericht door Promisse » 06-11-2012 19:53

http://www.mastersdiervoeders.nl/produc ... r-paard/11
Dit heb ik wel eens bij een fokker zien staan. Maar ik geloof dat daar bijv. geen omega 3 in zit.

Plaats reactie