overdenkingen over spat

Voor alle vragen, tips en opmerkingen over de gezondheid van je paard.
yildiz
Berichten: 2072
Lid geworden op: 06-07-2011 18:36

Bericht door yildiz » 02-01-2013 23:18

Ongelofelijk open en dapper wat je hier schrijft Promisse. Petje af!
Ik heb weinig toe te voegen van al hetgeen in bovenstaande al is aangegeven.
Foto's maken om meer zekerheid te krijgen, zeker doen!
Ik heb een lieve, maar ook een echte merrie merrie die zuurder kan kijken dan welk paard dan ook. Kan letterlijk d'r neus voor je ophalen en zich afsluiten voor je om het volgende moment zich te openen en je met diepe, oprechte en onvoorwaardelijke liefde te overspoelen. Rare wezens, die merries (oftewel vrouwen!) ;)
Smile! Riding is fun!

sonita
Berichten: 1929
Lid geworden op: 13-07-2011 20:45

Bericht door sonita » 02-01-2013 23:26

Krijg em er niet op.
http://www.google.nl/#hl=nl&gs_rn=1&gs_ ... 64&bih=686
Het is de 8 ste een pdf.
Djeez Silly, die zou ik ook niet moeten :roll:
Weet je ook waarom die zo was?
Was het respectloos, of uit angst?
Soms moet een paard ook gewoon es een schop onder z'n hol hebben hoor ;)
Sonita was totaal respectloos toen ze bij ons kwam, en koppig :blush:
Was er meteen verliefd op!
Zelden een paard met zo'n fijn en groot karakter meegemaakt :cheer:

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 03-01-2013 00:52

Sonita klinkt als mijn project paardje Xena. Die kwam hier ook totaal respectloos en vreselijk koppig aan! Ze heeft tot haar 8ste levensjaar altijd haar zin gekregen.
She is not victim of abuse but a victim of being spoiled to death! Alhoewel dat eigenlijk ook een soort van 'abuse' is.
Het gaat nu stukken beter en heeft echt een super lief en zelfs makkelijk karakter! Respect is echt zo belangrijk en een schop onder hun hol hoort daar af en toe bij idd ;)

Verder ben ik van mening dat er veel te veel paarden zonder echte goede reden worden ingeslapen of naar de slager gebracht. Maar dat is weer een ander topic.
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

silly
Site Admin
Berichten: 3811
Lid geworden op: 06-07-2011 14:07

Bericht door silly » 03-01-2013 10:22

ik weet dat ze die merrie al lang hadden, en het steeds erger is geworden. zeker geen angst !
een schop onder de kont loopt uit op een regelrechte vechtpartij, dus was geen aanrader ;)

en ik ben van mening dat er met veel paarden ook te lang doorgetobt word.je hebt ntl. altijd beiden uitersten, paarden die te vroeg afgeschreven worden, en paarden wiens tijd het allang was. maar het is maar waar je zelf mee kunt leven..
** dances with WOLVES **
- malle ekster -

sonita
Berichten: 1929
Lid geworden op: 13-07-2011 20:45

Bericht door sonita » 03-01-2013 10:49

Ik ben bereid heel ver te gaan, mits het paard, paard is.
Zodra een paard niet meer als paard kan functioneren, en nooit meer zal kunnen, is het wat mij betreft klaar.
En ik denk( weet ik eigenlijk wel zeker) dat zowel Sonita als Power het ,in de gewone wereld, niet hadden gered.
En die staan hier heel gezond en happy te staan ;)

Promisse
Berichten: 188
Lid geworden op: 31-10-2012 21:44

Bericht door Promisse » 03-01-2013 14:02

Ik heb de 23ste een afspraak voor foto's

sonita
Berichten: 1929
Lid geworden op: 13-07-2011 20:45

Bericht door sonita » 03-01-2013 14:13

Op de kliniek in Wolvega?
Is ,by the way, voor ons een een flink stuk rijden hoor!

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 03-01-2013 15:25

sonita schreef:Ik ben bereid heel ver te gaan, mits het paard, paard is.
Zodra een paard niet meer als paard kan functioneren, en nooit meer zal kunnen, is het wat mij betreft klaar.
En ik denk( weet ik eigenlijk wel zeker) dat zowel Sonita als Power het ,in de gewone wereld, niet hadden gered.
En die staan hier heel gezond en happy te staan ;)
Juist, pijnlijden hoeft niet, maar zelfs daar kan vaak wat aan gedaan worden.
Maar het komt helaas heel vaak voor dat een paard voor een 'kleiningheidje' ('kan niet meer gebruikt worden voor de sport') wordt ingeslapen voor het verzekeringsgeld zodat ze een ander paard kunnen kopen. :roll: Ik zou daar niet mee kunnen leven!

Maar wat Silly zegt komt idd helaas ook vaak voor.
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

Promisse
Berichten: 188
Lid geworden op: 31-10-2012 21:44

Bericht door Promisse » 03-01-2013 16:58

Ze is niet verzekerd, dus die vlieger gaat hier niet op.
Ik ga over de weg naar inslapen nog maar niet nadenken. Die is misschien helemaal niet aan de orde.

Nee niet Wolvega. Dat is me dan een brug te ver. Ook omdat ik de meerwaarde nog maar de vraag vind.
Het wordt gedaan in de kliniek waar ze al eerder op de foto is gegaan. Door dezelfde dierenarts zodat hij goed kan vergelijken met de eerdere foto's. Ik heb ze van april 2 jaar geleden en van augustus dat zelfde jaar. Die van april waren van haar gebroken been. Gemaakt in een andere kliniek. Die DA verzweeg dus de spat. Ik had al het gevoel dat hij iets verzweeg maar wist natuurlijk niet wat. Dat is ook de voornaamste reden dat ik in augustus toen ze kreupel werd, naar een ander ben gegaan. De foto's van april heb ik toen opgevraagd omdat ik benieuwd was of het daar ook al zichtbaar was en ja hoor. Het was voor zover je dat met net iets andere belichting goed kan zeggen precies het zelfde als in augustus.

sontana
Berichten: 760
Lid geworden op: 30-07-2012 23:51

Bericht door sontana » 03-01-2013 17:18

precies het zelfde niet verergerd ? Want dat geeft hoop. Hoe beweegde ze zich toen.

Plaats reactie