shethengst

Voor alle vragen, tips en opmerkingen rondom het rijden van paarden.
Plaats reactie
Promisse
Berichten: 188
Lid geworden op: 31-10-2012 21:44

shethengst

Bericht door Promisse » 28-02-2013 06:51

Mijn dochter en ik zijn verliefd op een shethengst van 16 jaar. Hij heeft altijd dienst gedaan als dekhengst, staat nu ook bij merries. Hij is echt zooooo lief en knuffelig. Helemaal geen hengstenmanieren of opdringerig. HIj heeft een hele zachte lieve uitstraling. Dus dochter wil hem graag want ....... dat verhaal vertel ik nog.
Maar jongens, wat vinden jullie er van? Zou het mogelijk zijn dat een shethengst zich weet te gedragen met een 11 jarig meisje?
En stel dat we hem samen met een jaarling shethengstje bij 3 KWPN merries en 1 ruin in doen ( ruin is de baas van de merries ), zal hij zijn plek weten of zal hij als de merries hengstig zijn lastig worden?
Ik weet nu al wat jullie gaan zeggen hahahahaha, dat ik gek ben dat ik er überhaupt op hoop dat het zou kunnen, maar hij is echt zo lief en dat zie je niet zo snel bij shetjes.
De twee hengsten kunnen ook nog in een apart afgezet stuk. Maar zijn daarmee alle problemen opgelost?

silly
Site Admin
Berichten: 3811
Lid geworden op: 06-07-2011 14:07

Bericht door silly » 28-02-2013 11:01

die shethengst kan gewoon die grote merries dekken. ik zou m niet bij merries zetten. een vriendin van me had s winters, tijdens het uitmesten een shethengst bij paardmerrie jaarling gezet. mooi als 2 jarige bevallen, van toch wel een leuk ponietje.
een hengst blijft toch wel een hengst, een 11 jarige is daar zo weer uitgegroeid.
en het aanbod is nu zo groot, je raakt ze letterlijk voor niks niet kwijt..
** dances with WOLVES **
- malle ekster -

yildiz
Berichten: 2072
Lid geworden op: 06-07-2011 18:36

Bericht door yildiz » 28-02-2013 13:24

Nooit merries die niet vol zitten of vol mogen bij hengsten zetten. Sommige merries zijn zo gewillig dat ze gewoon gaan liggen zodat t heertje erbij kan! :roll:
Maar verder.. Als je je het kan veroorloven en ook je dochter kan m handelen, waarom niet?
Smile! Riding is fun!

Promisse
Berichten: 188
Lid geworden op: 31-10-2012 21:44

Bericht door Promisse » 28-02-2013 21:58

Jeetje, dat wist ik niet. Dan lijkt het me dus niet slim.
Sowieso was het denk ik niet slim.
Ik heb het in de loop van de dag weer wat losgelaten. Je kan ineens zo verliefd worden op een dier.
Maar ja, ik word ook zomaar weer verliefd op een andere. Dat helpt : )
We gaan verder met zoeken. Inmiddels heb ik groen licht gekregen om voor haar een rijpony te zoeken. Een B pony of zo. Eens kijken of dat lukken gaat want het budget is natuurlijk weer zeeer beperkt. Ze moet het zelf betalen.

waarom het nu kan is omdat we gaan verhuizen naar een stukje grond van 200 bij 20m. We gaan het helemaal opknappen samen met een paardenvriendin. Het wordt één grote paddock met schuilstallen. Dat alles voor maar 600 euro per jaar voor de plak. Ik heb 1 paard en mijn dochter straks dan een pony en die vriendin heeft 2 paarden en een jaarling minipaardje. Haar dochter krijgt ook nog een pony, kunnen ze samen lol maken.
Het stukje grond is naast de manege dus ik kan daar tegen betaling gewoon blijven rijden totdat de paddock niet meer zo zwaar is en er dus in te rijden is. Ik ben echt zo blij. Alsof een droom eindelijk uit komt. Eindelijk weer alles zelf voor het zeggen hebben, zelf bepalen welk hooi en hoeveel en lekker de paardjes in een kudde en de 24/7 buiten.
Oh ja, er staat nu ook nog een andalusiër of iets dergelijks in. Dat is een schatje maar zo krakkemikkig als maar kan. Dus of die blijft dat weet ik niet.
Zo, zijn jullie weer even op de hoogte.
Dus als iemand een heel lief en betrouwbare pony weet die een super adresje zoekt, denk aub aan ons :blush:

yildiz
Berichten: 2072
Lid geworden op: 06-07-2011 18:36

Bericht door yildiz » 28-02-2013 22:18

Wat geweldig Promisse! :D

Er is nu echt wel heel veel aanbod voor weinig... Dus dat zal vast wel lukken! ;)
Smile! Riding is fun!

Promisse
Berichten: 188
Lid geworden op: 31-10-2012 21:44

Bericht door Promisse » 02-03-2013 12:25

we zoeken inmiddels naar een lieve betrouwbare b- of kleine c- pony

sonita
Berichten: 1929
Lid geworden op: 13-07-2011 20:45

Bericht door sonita » 03-03-2013 09:00

Ohh wat fijn, een eigen plek :cheer:
Ik zal mijn oren even open houden, hoor nog wel eens wat ;)

sontana
Berichten: 760
Lid geworden op: 30-07-2012 23:51

Bericht door sontana » 15-03-2013 08:51

Super leuk. Ideaal zo'n plaatsje.
ben benieuwd zo meteen naar de nieuwe aanwinst. ;)

Plaats reactie