vakantie....

Voor alle vragen, tips en opmerkingen rondom het rijden van paarden.
Plaats reactie
sontana
Berichten: 760
Lid geworden op: 30-07-2012 23:51

vakantie....

Bericht door sontana » 23-08-2012 13:08

Hebben jullie dat ook.

Je paard heeft bv ; 2 weken stil gestaan . Je wil weer gaan rijden .
De eerste dag doe ik altijd grondwerk en wat longe werk.
De tweede dag ga ik pas rijden.
Ha, dat was gisteren natuurlijk. Nu mevrouw had echt nog de vakantie in der hoofd hoor. Met van alles om haar heen bezich.Er was een flinke wind en er was veel heen en weer gerij van auto's . Flink in de rondte kijkend fijn van alles schrikken. Of aanleiding zoeken om te gaan schrikken. Lekker letterlijk lopen sloffen . En als ik wat meer aandacht/werk vraag lekker gaan bokken.
Pff echt handen vol aan haar . Ik hoop dat het vandaag beter gaat. Ze zal wel spierpijn hebben. ;)

sontana
Berichten: 760
Lid geworden op: 30-07-2012 23:51

Bericht door sontana » 23-08-2012 17:03

Ha daar ben ik alweer. Net terug van de tweede dag zeg maar. Wereld van verschil. Ze was er veel meer bij . Goed stelling te rijden. Binnen buiten , links en rechts. Reageerde weer lekker scherp op de klikjes. Heerlijk gewoon. Maarja net dat ik dacht ik ga een galopje proberen . Want veel meer als dat is het echt nog niet bij ons. Besluit mijn dochter van haar pony te vallen. Kei hard en de pony stond bovenop haar . Ik ben nog nooit zo snel van een paard af gekomen kan ik je zeggen.
Gelukkig viel het reuze mee. Morgen stijve spieren denk ik .
Maar het rijden was weer klaar. Paard even uitstappen en op naar huis voor de nodige verzorging van mijn kind.
Morgen weer beter , hoop ik .

silly
Site Admin
Berichten: 3811
Lid geworden op: 06-07-2011 14:07

Bericht door silly » 23-08-2012 19:21

dat is schrikken voor je kleine meid !gelukkig verder niets a/d hand.

ik heb blijkbaar altijd makkelijke paarden wat dat betreft. mn huidige,maar ook mn vorige kon ik zonder problemen na een weekje rust weer oppakken. Wolf is net 10 daagjes vrij geweest met die hitte , van de week weer opgestapt, en no problem.
** dances with WOLVES **
- malle ekster -

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 23-08-2012 19:33

Gelukkig niks ernstigs met je dochter maar ze zal de schrik goed te pakken hebben. Hopenlijk wordt ze niet bang.

Jay is er ook niet goed bij als ze vrij is geweest. Ze loopt dan echt te sloffen en doet gewoon niet haar best. Sunny is hyper en stijf als ik haar niet vaak genoeg rijd en Joy wil dan alleen maar hard gaan. Cake blijft altijd hetzelfde.... koppig (Tja Fjord he :roll: )
June is al heel lang vrij (vanwegen moederschap) en ben dus benieuwd wat ze doet als we haar weer oppakken!

Haha, als ik ze hier vrij moet geven vanwege de hitte, zijn de hele zomer vrij ;)
Ik ben het nu toch wel echt goed zat!!! Ben zelf (niet de paarden) toch een paar keer overhit geraakt in de laatste weken. Moet echt beter voor mezelf zorgen.
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

CThisInvitation
Berichten: 89
Lid geworden op: 10-12-2011 17:24

Bericht door CThisInvitation » 23-08-2012 21:28

Liz is heel makkelijk, die kan een half jaar stil staan en dan zou ik er nog zo opstappen kunnen zonder longeren of wat dan ook. Zelfs als ze een bommetje is dan is ze nog goed te rijden.
Als ze een tijd stil heeft gestaan doe ik ook altijd een aantal dagen wat loswerken en longeren, maar voor t brave hoef ik het niet te doen.

CJ heeft nog niet veel aan vakantie gehad (behalve nu op dit moment), maar toen hij begin van het jaar 2 maanden stil heeft gestaan omdat hij zn been open had gehaald, heb ik m daarna een paar keer gelongeerd en daarna hup dr op, niks aan de hand :)
Hij heeft op dit moment wel vakantie, ben m nu weer aan het longeren dat hij conditie krijgt en 5 sept hebben we weer les, dan gaat Nadieh m rijden, ben benieuwd ::D
If you don't stand for something, you'll fall for anything

silly
Site Admin
Berichten: 3811
Lid geworden op: 06-07-2011 14:07

Bericht door silly » 23-08-2012 21:31

als ik iedere zomer een paar maanden hitte had, zou ik het ook niet doen.maar hij was toch toe aan een break, na 6 maanden werken.
** dances with WOLVES **
- malle ekster -

sontana
Berichten: 760
Lid geworden op: 30-07-2012 23:51

Bericht door sontana » 23-08-2012 22:37

Nee mijn dochter is een taaie hoor. Vanavond was ze alweer met de pony aan de weer.

Toch denk ik dat het wel goed is om niet continu te werken met je paard. Vandaag was ze toch alweer op het zelfde punt als dat ik haar voor de vakantie weg zette.
En idd doe ik grondwerk/longewerk puur om mijn paard geen lichamelijke ongemakken te laten krijgen. En als ik wil gaan rijden kijk ik hoe ze is . Aan de hand daarvan beslis ik of ik haar eerst even laat uitrazen :clown: of er meteen opstapt

TonnyT
Berichten: 538
Lid geworden op: 22-07-2011 22:11

Bericht door TonnyT » 23-08-2012 22:47

Heb met geen van de paarden hier die dingen, alle 3 zijn ze makkelijk weer op te pakken.

Afgelopen zondag in die hitte wedstrijd gehad met Breaker, die heeft nu een paar dagen vrij, kon maandag ook merken dat ie moe was.

sontana
Berichten: 760
Lid geworden op: 30-07-2012 23:51

Bericht door sontana » 23-08-2012 22:54

pff zeg als ik jullie reacties zo lees benijd ik jullie wel een beetje hoor.
Soms zou ik ook wel een makelijk paardje willen zonder alle complicaties.
Maar ja die heb ik ook veel gehad op de manege. En dan ga ik echt rare dingen doen, geinen en zo. Puur uit verveling denk ik .
Ik wilde wel een uitdaging alleen stijgt deze me soms weleens boven het hoofd. Maar dan heb ik gelukkig nu wel een fijn team mensen achter me staan .Alle met de neus in dezelfde richting, gelukkig. ;)

Paola
Berichten: 1392
Lid geworden op: 09-07-2011 23:53

Bericht door Paola » 24-08-2012 09:56

SOlo en Bandit daar kan ik zo opstappen, ook al staan ze een jaar stil.. de rest is nog niet of nog niet zo lang onder het zadel dus daar riskeer ik het niet mee.

Plaats reactie