Totilas

Voor alle vragen, tips en opmerkingen rondom de training.
sontana
Berichten: 760
Lid geworden op: 30-07-2012 23:51

Bericht door sontana » 18-11-2012 19:20

mmm ik ben razend nieuwsschierig naar hun kind.
Tja daar heb ik zelf dus erg veel hinder van :clown: maar gelukkig word het me keihard afgeleerd. Lastig hoor om alles te willen controleren het werkt echt tegen je. :bonk:
yep !!!

Lekker maakt het maar nog erger ik val al op oudere mannen :roll: ;) :rofl:

Promisse
Berichten: 188
Lid geworden op: 31-10-2012 21:44

Bericht door Promisse » 18-11-2012 19:40

super gaaf filmpje. Dat zou ik echt waanzinnig vinden om te doen.

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 18-11-2012 20:58

Minuut 6.17...'very sensitively trained to the leg'...
Minuut 6.30...prik prik prik met lange dressuur sporen met de hakken omhoog.

Ik vind beide dressuur ruiters erg hard met de handen tot nu toe!
En in het begin toen totilas ertussenuit wilde door het klappen....kan ieder paard en ruiter gebeuren!

Verder ben ik nog niet gekomen. Eerst met de hondjes wandelen. Straks verder kijken zodat het verder kan uploaden (internet is slow as christmas here).
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 19-11-2012 06:04

sonita schreef:Dit is waar onze paarden voor bedoeld zijn, niet voor western/dressuurproefjes :mrgreen:
Hoor ik daar enige negativiteit richting western dressuur? :mrgreen:
De reden waarom ik western dressuur zo fijn vind is, omdat het de klassieke trainings methodes volgt, en het hier draait om het biologisch kunnen van het paard.
De bedoeling van wedstrijden volgens levels is niet om competitive te zijn met anderen (alhoewel dat het wel leuker maakt), maar om jezelf en je paard te meten met behulp van een judge, en je aan de hand hiervan kunt beoordelen of je klaar bent voor de volgende stappen in de training.

Oh, en ik ga begin volgend jaar weer stock horse wedstrijden rijden. Misschien wel met Sunny. Het koeien gedeelte weet ik nog niet zeker maar een vriend van ons belde dat hij nu koeien heeft en of we wilden komen oefenen. Misschien dat ik Sunny een keer meeneem en kijken wat er gebeurd. Tis een Bartlett gefokt paard dus het zou er in moeten zitten en als ik zie hoe graag ze achter honden aan gaat zit de sense wel goed denk ik. Eerst even over de eerste angst heen krijgen (de beste cutting horses en stock horses zijn in het begin doodsbang voor koeien!).
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

sonita
Berichten: 1929
Lid geworden op: 13-07-2011 20:45

Bericht door sonita » 19-11-2012 08:19

Hoor ik daar enige negativiteit richting western dressuur?
Nee, absoluut niet!
Ik vind het juist erg leuk!
En heb er zelfs de paarden voor.
Maar het is hier kwa rijden en wedstrijden een ramp!
Het is of de slow diciplines,of reining ,of het betere ruk en plukwerk op vee :(
En wij hebben allemaal cutting gefokte paarden, hoe zou dat toch komen ;)
En de cutting bestaat hier in nederland bijna niet meer, en is onbetaalbaar om wel te doen.
Aangezien het clubje uit limburg je run vern**kt, door je niet goed te helpen als turnback of herdholder.
Dus als je serieus iets wil moet je met minstens 6 paarden en 5 man op stap.
Meer smaken zijn er hier niet :bonk:
Ik hoop dat het wedstrijdcircuit in Duitsland beter en leuker is ;)
MPS en Piney waren gister op de reining try out op manege Wennekers in Aalsmeer.
Het was weer om te huilen.
De rest mogen ze zelf vertellen, maar ik ga daar dus niet tussen rijden.

sontana
Berichten: 760
Lid geworden op: 30-07-2012 23:51

Bericht door sontana » 19-11-2012 08:32

Ik kan dat alleen maar beamen wat sonita zegt . het is hier echt om te huilen .

midnightpsan
Berichten: 371
Lid geworden op: 16-07-2011 20:32

Bericht door midnightpsan » 19-11-2012 09:19

mensen daar zijn tevreden als ze winnen........ met een 65 score, dat is reining in nederland :roll:

Piney
Berichten: 240
Lid geworden op: 20-09-2012 13:25

Bericht door Piney » 19-11-2012 10:29

Het was echt drama, shanks die horizontaal stonden, lekker plukken met de handjes, beuk spoor erin, en hoe er "gecorrigeerd" werd, kon echt niet. En idd, tevreden met een 65 score. Nou, dat zou ik dus niet zijn. :roll:

sontana
Berichten: 760
Lid geworden op: 30-07-2012 23:51

Bericht door sontana » 19-11-2012 12:35

Zoals velen bij ons weten heeft het geen zak meer te maken met paardrijden of wedstrijd rijden . Ik vond dat Ds het zo netjes zei. Wedstrijden zijn er om te zien hoe je er zelf voorstaat en nergens anders voor.
Stomme mensen ze willen vanalles maar vergeten dat er een lange weg aan vooraf gaat. Nee direct bovenaan beginnen :bonk:

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 19-11-2012 14:28

Ik kan jullie vertellen dat het hier in de reining 'industrie' (zo noemen ze dat hier zo lekker toepasselijk) er veel erger aan toe gaat! Het gaat hier nog meer om winnen, omdat er veel geld mee gemoeid is, en hoe maakt niet uit!

Ok, western dressage zal nog wel even duren voordat het over waait, maar ik denk dat de ranch en stock horse wedstrijden daar het heel erg goed zouden doen. Ranch pleasure, ranch trail, reining (zoals het hoort) en een koeien klasse. Zonder poespas om hoe je eruit ziet en hoeveel zilver je op je zadel hebt!
Hier is het meestal een heel weekend. Op zaterdag geven ze clinics zodat mensen een kans hebben om met koeien te spelen en te oefenen als ze er zelf thuis geen hebben (zoals ik) en zondags is de wedstrijd. En vaak op vrijdag avond paid warm ups.
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

Plaats reactie