Dressuurles?

Voor alle vragen, tips en opmerkingen rondom de training.
Plaats reactie
yildiz
Berichten: 2072
Lid geworden op: 06-07-2011 18:36

Dressuurles?

Bericht door yildiz » 28-02-2013 15:59

7 april heb ik een gewone DAWRA show op hetzelfde moment dat er ook vanuit het AVS een dressurwedstrijd plaatsvindt. Twee shows op dezelfde locatie dus. Om van elkaars discipline te proeven bestaat de mogelijkheid dat je, na afloop van je eigen show en in je eigen outfit, kosteloos een proefje (L) of pattern trail of horsemanship mag starten. Dit vind ik wel weer eens leuk om te doen en om me er een beetje op voor te bereiden heb ik een lesje dressuur geboekt bij een dressuurruiter bij ons op stal.

Om een lang verhaal kort te maken: ook al heeft deze dame geen verstand van Western, ze geeft ontzettend goed les en heeft mij al boel tips gegeven (die werken!) om bv mijn galop te verbeteren. En terwijl ik eigenlijk bijna niks meer aan de reining doe heeft ze meegekeken bij de spin en tips gegeven waarbij Tie het wél goed oppikte!
Ik ben heel tevreden over mijn huidige trainster maar ik overweeg toch wat meer lesjes dan die ene gerichte dressuurles te gaan volgen. Of is dat niet verstandig? Voor mijn portemonnee in ieder geval wel al is dat voor mij geen doorslaggevende reden.
Wat vinden jullie?
Smile! Riding is fun!

midnightpsan
Berichten: 371
Lid geworden op: 16-07-2011 20:32

Bericht door midnightpsan » 28-02-2013 22:00

Als het jou en je paard helpt , in wat dan ook, is het ok om te doen imo.

Promisse
Berichten: 188
Lid geworden op: 31-10-2012 21:44

Bericht door Promisse » 28-02-2013 22:02

Tja wie ben ik, maar als het werkt, waarom dan niet? Misschien voor een bepaalde tijd, en daarna weer bij je oude trainster? En wie weet regelmatig het uitstapje herhalen.

yildiz
Berichten: 2072
Lid geworden op: 06-07-2011 18:36

Bericht door yildiz » 28-02-2013 22:12

Ik blijf zowiezo bij m'n "oude" trainster rijden. Zij komt alleen maar om de week (of ik moet naar haar komen en dat lukt me nu niet ivm beperkte tijd).
Ik train sporadisch ook bij n andere trainer (pleasure) en binnen die twee zijn veel overeenkomsten maar ook verschillen die soms conflicteren. Das lastig maar probeer steeds datgene eruit te halen wat mij en vooral m'n paard past.

Ik heb haar vanavond ("het dressuurmens") nog aan de telefoon gehad en ze vroeg zich af of ze t wel kon aangezien ze echt niks van Western afweet. Dus we gaan eerst maar eens "gewoon" dressuurmatig aan de gang en zij gaat zich verdiepen in Western. :mrgreen: Vanuit daar kijken we wel verder hoe het loopt. Het is niet dat ik ga trouwen ofzo... :roll:
Smile! Riding is fun!

sonita
Berichten: 1929
Lid geworden op: 13-07-2011 20:45

Bericht door sonita » 01-03-2013 09:41

Juist doen!!!
Is erg goed voor jou als ruiter, en Tie!

sontana
Berichten: 760
Lid geworden op: 30-07-2012 23:51

Bericht door sontana » 15-03-2013 08:47

Is ze klasiek dressuur onderricht. Is het voor haar zeker geen probleem. En net zoals ieder hier zegt doen. Het gaat erom dat het werkt voor jou en je paard toch.
Ik ben wel benieuwd.

Plaats reactie