Dag vriend, dag prins, dag grapjurk, dag Morris

✝ Voor al onze verloren vrienden ✝
Plaats reactie
essiedepessie
Berichten: 555
Lid geworden op: 06-07-2011 21:03

Dag vriend, dag prins, dag grapjurk, dag Morris

Bericht door essiedepessie » 27-07-2011 08:54

15 juni 2007 – 06 december 2010

“ Anything less then I love you is lying”

Anders dan een ander, dat was je zeker. Vanaf de eerste dag dat ik die grote hertenogen en die gitzwarte neus over de boxdeur zag uitsteken wist ik het al.

Dansen als Totilas, galopperen als Seabiscuit, capriolen als een Lippizaner. Trots en Fier als een arabier met het hart van een leeuw en zo dapper als een muis.

Boos kijken zonder enige betekenis, de woesteling die van knuffelen hield. Altijd frutten en frunniken, ik je lange manen vlechten, jij aan de kraag van mijn jas sabbelen… lipje, lipje, lipje.. TANDEN! Ik kon je uittekenen.

Op de grond de beste vrienden, tijdens de training zo vaak niet. Het besluit je te verkopen kwam dan ook uit liefde. Ik was er van overtuigd dat jij veel meer plezier zou hebben met buitenrijden en veel buiten spelen met 14 vrienden op een droog land in zomer en winter in het verre Duitsland, bij een eigenaresse die vanaf het eerste moment verliefd op je was.

Het mocht helaas niet zo zijn.

Ik had het niet aan zien komen, wie ook wel? Een drie jarige stungunner van een paard. Tijdens een strandrit kwamen we bijna niet aan rijden toe omdat iedereen wilde zeggen hoe knap en hoe mooi je was. Doet me dan weer denken aan een liedje van Don Mclean waarin hij zegt: “This world was never meant for one as beautifull as you”.

Tijdens de keuring kwam er niets naar boven op een ocd na, later bleek echter dat de dierenarts in kwestie beter in de supermarkt kan gaan werken. De duitse arts van de kopende partij ontdekte meerdere gebreken op de foto’s. En omdat ik al mijn vertrouwen in de foto’s en beide meningen kwijt was gingen we op pad naar Bodegraven.

Woorden als zeer matige conformatie, technisch total loss, spoken nog dagelijks door mijn hoofd. Na een hele dag vol onderzoeken, röntgenfoto’s en echo’s bleek dat je niet gezond was. Na het uitverdoven van je benen was je dan ook een heel ander dier. Zware artrose met losse stukken bot in beide achterbenen, haken aan de kogels, rafels aan de sesambenen, grote niet operabele OCD in je sprong gewricht, blessures aan banden en noem het maar op. Je manier van bewegen en de wijze waarop je gebouwd was zorgde ervoor dat je jezelf langzaam in de soep draaide als een slecht geoliede motor. Een fout genenpakket, dikke pech.

Omdat drie klinieken aangaven dat dit een zeer pijnlijke aangelegenheid ging worden, en opereren geen optie was, en ik niet wilde wachten tot die pijn daadwerkelijk zo erg zou worden dat je je vrolijkheid en onbevangenheid zou verliezen, heb ik je laten gaan.

Je ging in vrede, op de kliniek in Bodegraven, bij 2 ontzettend lieve dokters die je met zorg hebben laten gaan, en mij meer dan eens op het hart hebben gedrukt dat ik ontzettend trots moest zijn op de beslissing die ik voor je durfde te nemen. Het houden van een dier is de grootste verantwoordelijkheid die iemand op zich kan nemen, en het laten gaan op het moment dat het nodig is, is een van je plichten.

Ik draag je op handen, en mijn liefde voor jou is groter dan die voor mezelf, daarom weet ik dat het de juiste keuze is geweest, ondanks dat mijn hart huilt en de tranen al weken vloeien. Ik weet dat we elkaar weerzien, en ik hoop dat je daar waar je heen gaat Eline een kusje zal brengen.

Dag Morris, Dag vriend, Dag Prins, Dag Grapjurk…

“catch a falling star and put it in your pocket save it for a rainy day”

Jij was mijn ster, maar helaas kon je niet in mijn zak…

Afbeelding
Anything less then I love you is lying, Morris 2007-2010

yildiz
Berichten: 2072
Lid geworden op: 06-07-2011 18:36

Bericht door yildiz » 27-07-2011 09:18

Prachtig geschreven Essie. Morris heeft geluk gehad jou te treffen en nu te mogen draven over de eeuwige weides. Hij was prachtig!
Smile! Riding is fun!

TonnyT
Berichten: 538
Lid geworden op: 22-07-2011 22:11

Bericht door TonnyT » 27-07-2011 12:35

Hij was een van de mooiste paarden die ik ooit heb gezien......

Kippie
Berichten: 580
Lid geworden op: 22-07-2011 22:15

Bericht door Kippie » 27-07-2011 12:41

:cry:

wat moet dit moeilijk voor je zijn!!

Morris was ook mijn favoriet, hij was echt prachtig
Ik lijd aan CHAOS, Can't Have Anyone Over Syndrome

essiedepessie
Berichten: 555
Lid geworden op: 06-07-2011 21:03

Bericht door essiedepessie » 27-07-2011 12:47

Het is eigenlijk vooral heel moeilijk geweest voorafgaande aan 6 december toen hij werd ingeslapen, daarna komt er toch een soort rust over je heen.

Natuurlijk mis ik hem vreselijk, en hij is onvervangbaar, maar ik ben heel blij dat hij geen pijn meer heeft.
Anything less then I love you is lying, Morris 2007-2010

silly
Site Admin
Berichten: 3811
Lid geworden op: 06-07-2011 14:07

Bericht door silly » 27-07-2011 13:38

ik heb het al vaker gelezen,maar er blijven tranen komen.
schitterende collage ook !
helaas,het is en blijft een triest verhaal .... :cry:
** dances with WOLVES **
- malle ekster -

Dutchstar
Berichten: 3115
Lid geworden op: 06-07-2011 18:49

Bericht door Dutchstar » 27-07-2011 16:51

Rust zacht mooie lieve Morris! :hypo:
Groetjes vanuit 'Sweet Home Alabama'!

Plaats reactie